stolenmoments

Right here, Right now

2011-02-05 @ 10:56:34

För att just nu är jag här...

Kommer vara hemma en liten stund till. Håller på för fullt med flyttningen och packandet.
Känner mig verkligen inte hemma här just nu. Känns fel.
Jag är skakig i kroppen och knoppen. Jobbigt. Men det går. Måste gå.

Jag försöker att se saker från den ljusa sidan. Försöker att inte ge upp. Men visst, det är svårt ibland. Det är svårt för oss alla. Att se saker från den ljusa sidan när det egentligen inte finns något ljus. Hur går det till? Mörker, mörker, mörker. Som Blunder i Ariel sa idag på morgonen (ja, jag kollade på Disneydags, haha) det är svartare än bläckfisk bläck.

Och när jag ändå är lite negativ just nu måste jag bara tillägga att jag inte sov särskilt mycket i natt.
Kände mig verkligen orolig och sjukt ensam trotts att jag vet att mamma&A ligger i rummet bredvid. Men känslan av tomhet gör mig ensam. När det bränner och kyler i kroppen, när hjärtat slår ett par extra slag. Då känner jag mig ensam. Ensamheten är jobbig trotts att jag har ett helt nätverk av släkt och vänner som jag vet både bryr sig och älskar mig. Men vad gör man? Jag bara sviker dom gång på gång...

Men nu måste flytten fortsätta och jag måste plugga. Jag vill inte. Jag har ingen motivation för något just nu. Men just nu är just nu och snart är det förbi och det kommer en ny tid. EN BÄTTRE TID?

 

Och ni...sluta inte kämpa.

Ibland vill man bara ge upp, lämna allt. Men en tid kommer, en tid då allt kommer att bli bra som en person skrev. Det kommer en tid för oss att leva. Då är det vår tur för livet.

 

Jag skulle kunna skriva hur mycket som hälst om allt. Men jag måste gå och jag vet inte alls när jag kommer tillbaka. Men det lutar åt tis/ons eller torsdag.

Ta hand om er tills dess. Jag är i alla fall i ganska trygga händer right now.

Tänker på er!

/Minna

 

Permalink Dagens Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Elin

Stå på dig, tids nog är det där inte svart, det finns annat än mörker. Det kommer ta massa tid, men det är värt det, för det finns ett liv att leva.

kramar

2011-02-07 @ 14:30:20
URL: http://uturanorexin.blogg.se/

Postat av: carola

åh älskade du..Var ett tag sen jag var här, har letat efter din länk.



Känner så igen mig i vissa delar av det du skriver.



Vi får försöka tro när dom säger att det finns hopp.

Varma kramar till dig i dag

2011-02-14 @ 11:15:37
URL: http://mammacarola.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback