stolenmoments

I hope you don't mind...

2011-02-27 @ 22:33:24

Vänskap...

Jag har träffat en ny vän idag. Jag kallar henne ny eftersom hon är en av de tre finaste jag träffade under min en månad vistelse på psyk. Hon är fortfarande kvar på avd så jag hämtade henne där idag och så drog vi någon timme till stan. Bara snackade om allt och inget. Det är skillnad på mina tre vänner från psyk och mina ”riktiga” vänner. Varför? Jo, mitt dåliga mående är okej på ett annat sett och man behöver inte säga något för dom vet. Ni som varit i situationen vet exakt hur det känns. Men dom kommer på ett sett aldrig bli som vanliga vänner, eller jo kanske med tiden om man fortsätter höras av.

 

Jag har lätt för att skaffa vänner.  Det har jag alltid haft. Jag har 5st som står mig extremt nära. Dom är otroliga och hur dåligt, hur illa jag behandlar dom kommer dom alltid att finnas vid min sida. Detta till skillnad från den tjejen jag träffade idag. När hon blev sjuk ”lämnade” alla henne, dom orkade helt enkelt inte. På ett sett kan jag förstå men på ett sett är det inte vi som valt att va sjuka. Mina vänner vet de. Jag ber dom om ursäkt gång på gång på gång… men dom kämpar och framför allt. DOM VILL. Ja, jag älskar dom.

Men vilket fall. Nu börjar jag nästan bli lite stressad över att jag har så många jag måste träffa. Jag vill träffa alla (det är bara några, dom 5närmaste som vet att jag varit på psyk) och alla frågar vart jag håller hus. ÅÅÅhh… jag har inte tid. Jag vill. Jag orkar inte. Nä, jag orkar inte. Men jag måste. Nej, jag måste inte. Men jag vill. Nej, jag orkar inte! Såhär velar jag hela tiden.

 

/Minna

Permalink Dagens Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback