stolenmoments

Bortglömd?

2011-02-14 @ 23:16:33

Någon som känner igen sig?

Jag kanske inte riktigt känner mig bortglömd för jag vet att jag är bortskämd med uppmärksamhet från både vänner, nära och kära. Men nu har jag varit hemifrån i lite drygt en månad. Ja, det är lång tid och jag känner att kontakterna tunnas ut… eller det kanske också är fel sett att uttrycka sig på. Men folk i min närhet hör inte riktigt av sig lika ofta. Kanske för mitt dåliga mående, mitt tillstånd och osociala förmåga inte är den bästa just nu. För visst, folk ringer och skickar sms. Men jag orkar verkligen inte svara ibland. Frågor: Hur mår du? EEE jag orkar bara inte svara då… så jag får väl skylla mig själv antar jag!

Jag vet inte riktigt hur denna kvällen kommer att sluta. Bra hoppas jag! Har tagit atarax och theralen vid 22 och tänkte ta min Imovane nu (ganska ny medicin för mig, bra/dålig?)

Men efter förmiddagen på avdelningen va jag verkligen helt sjukt ledsen och besviken.  Jag gick där ifrån utan ett ord. Ingen brydde sig, jag sa i stort sett hejdå, bad ssk om min medicin alla dagar fram till Torsdag (både insatt och vid behov) jag fick ALLT jag bad om, SJUKT. Jag bad dom öppna dörren och stack.

Allt detta till följd av att det va dålig personal. Detta hade inte hänt om det hade varit ett annat pass med personal eller om det hade varit nästa helg. Det känns jobbigt eftersom det faktiskt är mitt liv som står på spel. Men jag ska träffa min läkare på psyk i morgon vid 08.00. Får ta allt med henne då.

Känner att min text är tråkig och osammanhängande. Men jag lever och har planerat att göra det i morgon också.

NU sängen? Kanske, vill, måste SKA!

Har inte läst rea bloggar än, bara så ni vet. Planerar att göra det i morgon!

God Natt på er finingar!

/Minna

Permalink Psykiatrin Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Elin

Hej där vännen!

Jag har inte glömt bort dig!

Känner igen det där med dålig personal. Man kan lura till sig vad som helst när vissa jobbar. Och att bara gå ut genom dörren från en avdelning är INTE okej. Men försök att inte utnyttja det, du tjänar inget på det i längden.

kramar

2011-02-15 @ 18:16:38
URL: http://uturanorexin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback