stolenmoments

Barn utan stöd trots ny lag

2011-02-27 @ 10:26:07

-Pappa,pappa....sover du?

Enligt Svenska dagbladet har det inte hänt ett skit. Att det har gått ett år men inga riktiga satsningar på barn med alkohol,  narkotika eller psykiskt sjuka föräldrar. Vi lever i Sverige där vi HAR RÄTT TILL RÄTT VÅRD det betalar vi skatt för. Men om dessa stackars barn blir utsatta trotts att det faktiskt till och med har inskaffats en lag om att dom ska få hjälp så är frågan, vad gör människor ? Jag bli bara extremt ledsen av att behöva höra att utvecklingen  går så pass sakta framåt trotts att det är ett problem som blir mer och mer uppmärksammans. Men det verkar bara som om att det är ingen som vågar göra något. Ta tag i problemen.

Tänk på barnen, på deras liv, deras uppväxt och framtid. Det är inte barnens fel.

Jag kan med egna erfarenheter säga att om någon bara hade gjort något i min situation så hade mitt liv sett jävligt mycket ljusare ut.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/barn-utan-stod-trots-ny-lag_5972117.svd

LÄS...

 

/Minna

Permalink Tankar Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback