stolenmoments

OMG kära dator ;D

2011-04-13 @ 22:52:19

Hahaha...

Japp... där höll jag på att få ännu mer hjärtsnurp ;)
Jag blev riktigt nervös nu när jag satte på datorn och den hängde sig redan innan jag loggat in.
Första gången ingen panik, men efter 10:onde gången va jag nära på att ringa till mamma och gaspa i telefonen. Såg framför mig hur allt på datorn försvann och att jag skulle bli dryga åtta tusen fattigare.
Men jag bad på mina bara knän att den skulle starta. Och efter ca 30min så vipps, haha.
Tänk vilken panik man kan få av så materiella ting.
Tyvärr så är allt baserat på elektronik idag och jag skulle inte rent praktiskt klara mig några dagar utan dator med tanke på skola m.m.

Annars så känns hjärtat lite bättre nu. Fortfarande lite oregelbundet ibland men lite vila gjorde susen. Jag skrev lite i mina böcker.
Har en dagbok - där skriver jag varje dag vad jag har gjort och kanske lite tankar m.m
En diktbok - japp, som det låter. Där skriver jag mina egna dikter baserade på mina tankar och allt annat.
Ett schema - där skriver jag allt jag ska göra idag med tider m.m
En medicin lista - där det står ca tider för medicin, när och hur många jag tagit.
Matdagbok - också som det låter
Veckokort - alla dagar står med och där antäcknar jag min ångest på en skala och skriver även upp de dagar jag självskadat, intoxat m.m

Så jag har en del att skriva om dagarna/kvällarna/nätterna
Men det ska väl tydligen vara bra. Jobbigt är det vilket fall. I alla fall vissa saker.

Su nu ska jag skriva lite till.

/Minna

Permalink Dagens Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: gryningsljus

Det här blir en kommentar från lite olika inlägg, har inte hunnit läsa bloggar de senaste två dagarna...

För det första 0,8 kg är INGENTING! Det kan vara skillnad på hur mycket mat som är kvar i tarmarna, vätska m.m. Kroppen pendlar ju hela tiden i vikt och risken när man får panik och försöker kompensera blir det bara ännu mer obalans i kroppen.

Bra med listor! Jag kör med post-it lappar just nu för att inte få panik över att jag kanske glömmer något viktigt. Dagbok har jag bara på bloggen för tillfället för jag är för lat för att skriva mer än det.

En undran; Kan du inte publicera någon av dikterna på bloggen? Skulle vara kul att läsa!

Alltid svårt att veta vad som är vad när kroppen beter sig mysko. Jag brukar försöka ignorera. Är det hjärtat så kommer det ju märkas typ... kanske inte så smart dock i alla lägen. Ibland kan det ju vara kombination av ångest och biverkningar från mediciner och har man dessutom ätit lite dåligt eller hetsat så förstärker ju det...

Kram och hoppas din dag blir bra!!!!!

2011-04-14 @ 07:41:13
URL: http://anorexivardag.blogspot.com

Postat av: Eriiza

Aha, något du kanske inte vill gå närmare in på.. =)

Har visat upp resultat på mitt hår på bloggen, och ni som länkade blev länkade ! =)

Och såklart finns det andra nya, kanske mer intressant inlägg. ;D



2011-04-14 @ 08:55:10
URL: http://eriiza.webblogg.se/

Postat av: Eriiza

Jasså ? Blir det fel så kan man ju alltid färga håret tillbaka till dess ursprungliga färg ! =)

Har haft alla färger och de flesta frisyrer, sådant ordnar sig. ;D

2011-04-14 @ 09:34:53
URL: http://eriiza.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback