stolenmoments

Missen min

2011-04-06 @ 17:47:33

Katt nr 1

 

Hej! Jag heter Sally och är 2år gammal. Jag är fortfarande en mycket busig kisse och beter mig ganska barnsligt. Att klättra på väggarna är så himla roligt (på utsidan av huset) men när jag kommer för högt upp blir jag feg och vågar inte ta mig ner själv. Då jamar jag så hela grannbyn hör det MJAAAAOOOO!

Sally är en jättefin katt. Bara man tittar på henne spinner hon. Hon älskar att gosa och ligga på magen när man ska sova, ibland får man sig ett nafs i sina tår, men enbart lite kärleksnyp. Ofta får jag putta ner henne för annars är det omöjligt att sova i ett sådant surr. Hon älskar att vara ute förutom när det är kallt för då går hon in och lägger sig på toan där vi har värme i golvet. Hon är verkligen så söt och en liten hängmage har hon också, haha.

Hon är inte kräsen i mat utan äter det som bjuds. Allätare kan man säga.

Hon är duktig. Hon gör ett bra jobb på gården och fångar många möss. Duktig flicka.

Jag älskar henne. Nu bor hon kvar på gården. Men jag brukar hälsa på henne ibland. Och det jag saknar mest när jag flyttat är djuren och naturen. Den andra missen är lika bra han. Men han får ni höra om lite senare eller i mon.

Sally

 

Del 2 av min historia kommer lite senare också.


/Minna

Permalink Dagens Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback