stolenmoments

History Del 1

2011-04-06 @ 09:46:50

Del 1

Allt började så bra. Jag är uppvuxen på landet med mamma, pappa, hästar, katter och en hund. Rena lyxen för ett barn. Miljön är underbar och att jag va ensamt barn gjorde inte så mycket då, jag hade ju alla djur att vara med och alla mina vänner på dagis och i skolan älskade att vara hos oss. Mamma älskade även att ta hem alla barn eftersom alla inte hade tillgång till djur och natur som vi.

Det va ofta pankakor och glass som stod på bordet när mina kompisar kom och det uppskattades från alla. Vi lekte, klättrade i träd, levde rövare i skogen och hittade på så där mycket bus det bara går att göra som barn. Jag va väldigt livlig av mig. Satt aldrig inne och lekte med dockor och sånt som tjejer ska göra. Det fanns inte på kartan. Jag va väldigt lydig som barn, gjorde alltid som mamma sa .

Men pappas yrke innebär mycket resande. Mamma fick ta mycket ansvar hemma. Med eget jobb, ta hand om gården och mig ensam. Ibland fick vi följa med på hans resor och då va det mest för att familjen skulle vara med, det skulle se bra ut utåt och i media. Vi blev som eskorttjejer kanske man skulle kunna säga. Så slutade med att mamma valde att skilja sig med pappa. Hon hade även börjat märka ett ytterst litet beroende av alkohol.

När mamma och jag då flyttade ensamma till en villa i samma stad började de som inte va så roligt för mig. Pappa började festa allt mer, dricka allt mer och vara allt mer borta. Jag tilldelades att va hos pappa varannan helg och när mamma inte kunde. Och så blev det.

Helgerna hos pappa innebar för mig jobb, jobb, jobb alkohol och kanske fest och kanske droger och mycket folk. Jag vande mig ganska snabbt. Jag va ändå inte så gammal. Men det va under denna perioden min äs började, under denna tiden jag började bli självdestruktiv.

Man kan säga att allt började när mamma och pappa valde att skilja sig. Innan hade mitt liv varit bra, då hade det allt kändes det som. Men nu ser jag såklart att min pappa va ju inte riktigt närvarande i min barndom med tanke på jobbet. Och mamma drog ett tungt lass när hon fick ta hand om allt.

Detta va upp till 8års ålder. Upp till den åldern hade jag det bra.

Del 2 kommer

Permalink Det förflutna Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Elin

Såg nu att det redan låg uppe.

Droger är aldrig någonsin bra, allra helst inte med barn. Inte särskilt moget. Inte särskilt papp-igt.

Hur tar du hand om barndomsminnena nu? Tränger du

undan dom eller har du gått igenom dom?

kramar

2011-04-06 @ 12:20:33
URL: http://uturanorexin.blogg.se/

Postat av: Sara

Delar av din berättelse känner jag igen mig i. Dina ord berör mig.



Värme och ljus till dig.



Kram!



2011-04-06 @ 21:11:27
URL: http://ordomlivet.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback