stolenmoments

Börja ALDRIG!

2011-04-17 @ 22:44:22

Klarade mig till 19.10...

Sen orkade jag inte mer. Fick panik när mamma&A va här.
Det blev för mycket. Mamma kan va lite påfrestande. Inte på något dåligt sett direkt men för mig blir det de.
För henne ska allt hända snabbt och gärna samtidigt. Och jag hängde inte med, hade svårt att bestämma mig vart jag ville ha saker i lägenheten m.m. Som sakt för mamma är det enkla val medans det är svåra val för mig och jag vill att det ska bli som jag vill och att det ska bli perfect.
Så tillslut orkade jag inte, allt blev rörigt och jag mådde verkligen dåligt och gör fortfarande över vissa grejer som kom upp. ÅÅÅ typiskt.

Och så är det en annan sak...
Jag ber er alla ni som läser min blogg och som ännu inte trillat dit än, BÖRJA ALDRIG!
Börja aldrig svälta, börja aldrig skära, börja aldrig spy
Snälla ni, det är inte värt de.
När man väl har börjat är det ett helvete att ta sig ur.
Det är ett monster.

På tal om annat så kollade jag på denna videon nedan.
Låten är okej men videon är GRYM tycker jag i alla fall!
Se och njut!

 

/Minna

Permalink Min musik Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anonym

Det var en okej dag fysiskt sett, men tankarna maler ju på liksom.

Psyk är oändligt svårt att hantera, oavsett hur länge man ligger där, men desto längre man ligger där, desto svårare är det att se det man inte ser när man är där innanför. Så hur blir det nu? När börjar själva behanlingen?

Djur är fantastiska, min ligger här bredvid, UNDER en filt, annars blir hon bara sur:P Är din också bortskämd? :P

Du har så rätt, ni som inte fastnat än - det är inte värt det, det finns inget positivt med att börja och än mindre positivt med att fortsätta om man redan börjat.

Hade du någon sån som sa sånt innan du började bli sjuk?

kramar

2011-04-18 @ 00:18:34

Postat av: gryningsljus

Håller med dig om att det nog inte är läge att trappa ner mediciner just nu, man bör vara ganska stabil när man gör det.

Jobbar enheten kognitivt?

Förstår viktångesten men det är inte värt det! Vad du än väger så blir det bara värre av att strula med maten. Jag vet att du redan vet det och jag tror du har lite mer problem med det än du skriver i bloggen? Tar du upp det med din behandlare? Jag hoppas du gör det och att de kan hjälpa dig! Äta regelbundet, inte hoppa över något mål och inte kompensera är det enda som hjälper. Det minskar matmonstret på sikt även om det är jobbigt i början. Äter man regelbundet och bra mat kommer du inte att gå upp i vikt heller även om du är underviktig, i början kan man gå upp lite med det stabiliserar sig ganska fort. Däremt kan man gå upp i vikt om man hetsäter, även om man kräks. Det är nästan omöjligt att få upp allt och dessutom ändras ämnesomsättningen så kroppen tar upp mer av allt man äter för att den inte vet om den kommer att få behålla det. Kram och hoppas på en solig ångestfri dag!!!

2011-04-18 @ 09:01:41
URL: http://anorexivardag.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback