stolenmoments

When you were young

2010-10-10 @ 21:59:35

Ska man inte leva ut sin ungdom?

Jag är 21år.Jag känner mig på ett sett så jävla gammal. Åren har bara flugit förbi och vad har jag lyckats med? INGET. Ska man inte leva sina tonår och ungdom fullt ut, för dessa år kommer aldrig tillbaka. Alla äldre människor i min närhet (då snackar vi 60+) säger alltid -ååå jag mins min ungdom, allt va helt underbart och jag levde livet. Jag vill också leva livet.

Jag har några gånger försökt att ta mitt eget liv. Jag lever med självmordstankar och är självdesktruktiv. Jag är fullt medveten om att mina tankar och handlingar kan va helt åt skogen fel, att man säger att det är egoistiskt att ta sitt liv för man förstör för dom runt om. Ja, på ett sätt håller jag med, det är fegt. Men jag är en feg person och ibland är inte mitt liv inte äns värt en damråtta. Att då mina mörka tankar och handlingar tar över gör jag just för att dempa min ångest, en sorts självmedicinering.

Självklart finns det stunder i min vardag då jag lever och vill leva. Men det är svårt, svårt att väga upp de goda mot de onda stunderna i mitt liv. För tyvärr finns det väldigt mycket ont. Onda människor som gjort saker som ingen människa på jorden vill va med om. Fel saker.

Detta har hindrat mig från att leva. Jag har inte haft en vanlig barndom/tonår eller som ung vuxen. Mycket från mitt förflutna har hindrat mig. En mur har byggts upp från omvärlden och jag har stängt in min berättelse i mig själv, låst och kastat bort nycklen till sanningen.

/Minna

Permalink Dagens Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback