stolenmoments

Fix You

2010-10-05 @ 21:35:09

When you try your best,
but you don't succeed

Tredje gången jag va på Psyk idag. Sjukt nervös och sjukt läskigt. Först va det tal om att jag skulle få träffa en terapeft att prata med, men tydligen har det laggts ner eller nått (har inte frågat) för jag fortsätter att träffa läkaren och hon vill fortsätta att prata med mig. Som jag har fattat det från min kurator brukar man bara träffa läkaren ibland för det är hon som håller koll på medicinen och sånt inte ha en kontinuelig kontakt? Men jag fattar inte?

Men träffade i alla fall min kurator för sista gången igår. På ett sätt sorgligt för att de är den första människan i mitt liv som jag har öppnat mig för men på ett sätt skönt att ta steget, steget ut.
Berättade lite för henne igår vad jag hade gjort efter förra gången jag varit på psyk, det där med att jag tagit lite för mycket tabletter för att dö. Hon sa att jag skulle lova henne att berätta för Dr Psyk idag. Det gjorde ont men jag berättade. FAN. Ångest som tusan. Berättade andra saker också. FAN VA JOBBIGT! Varför gör jag detta. Känns fan inte som om det blir bättre, bara tvärt om. Får ju sån sjuk ångest efter.

När vi avslutade samtalet frågade hon om jag ville ses fler dagar denna veckan! Eeee... när jag knappt pallar en skulle jag nog inte palla två så jag sa att en blev bra. Men hon sa att jag kanske behövde fler just nu. Men jag avböjde snällt.

Jaha... det va lite av min dag. Inte så mycket possitivt idag alltså. Men det kommer väl en dag då livet kanske känns en aning lättare. Hoppas på det i alla fall...

Hoppas allt är bra med er där ute. Kämpa lite för mig med!

Puss/Minna

Permalink Psykiatrin Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback