stolenmoments

Hold My Hand

2010-11-25 @ 21:56:37

Musik är som poesi!

Musik är inte bara ord och toner, det är  även poesi i mina ögon. Alla bra låtskrivare har en mening, en tanke, en känsla bakom allt innehåll. Det fina med musik är att man lättare kan uttrycka sig och få fram hur man känner just nu.

Jag har svårt för att gråta, svårt för att visa känslor för andra människor. Men musiken får mig att känna. Jag lysnar och försvinner bort i texten.

Michael Jackson fortsätter trots sin död. Han hade ett 40tal inspelade låtar klara, men tydligen för dåliga för att publiceras. Budskapet är så fint, så vackert att jag önskar att det fanns någon där ute som kom till mig och sa: ta min hand så löser sig allt, alla problem. Vi klarar detta tillsammans. Önsketänkande. JAG VET. Men det är just de som va så bra med musik.

Här är en av dom som inte publicerades innan hans död. Men visst är den fin!

This life don't last forever (hold my hand)
So tell me what your waiting for (hold my hand)
We're better off being together (hold my hand)
Being miserable alone (hold my hand)

Cuz I've been there before and you've been there before, but together we can be all right (all right)

Cuz when it gets dark and when it gets cold, we hold each other till we see the sun light (so we can just)

Hold my hand (baby I promise that I do)

All I can (things will get better if you just)
Hold my hand (nothing will come between us if you just)
(Hold) Hold my, hold my, hold my hand (hold my hand)

The nights are getting dark (hold my hand)

And there's no peace... inside (hold my hand)
So why our lives harder (hold my hand)

 

/Minna

Permalink Min musik Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback