stolenmoments

Hjärtskakningar

2010-11-29 @ 14:35:23

Har otrolig ångest just nu

Ska till tandläkaren snart och jag vill verkligen inte. Är redan så sjukt nervös och mår riktigt dåligt över detta.

Till råga på de så ringde jag återbud till min psykiatriker i fredags. Hade helt glömt att hon är ledig på fredagar eftersom hon bara jobbar halvtid. Men jag hade en tid hos henne i morgon på förmiddagen men har fått förhinder då. Hon ringde upp mig nyss och bad mig komma idag vid 18.15. Å gud. Panik. Med så kort varsel och jag som skulle tillbringa kvällen med en underbar vän jag har saknat så. Men ringde till henne och vi pratade lite. Så ska träffa henne efter. Men det känns ändå jobbigt att åka till Psyk på kvällen. Jag som tycker det är läskigt att åka dit på dan, hehe. Men jag känner ändå att jag måste träffa henne för mina stilnoct börjar ta slut och just nu kan jag inte vara utan dom. Måste få sova lite i alla fall.

Dagen har spenderats ganska mycket ute i det vackra vintervädret. Tog en PW med en vän. Skönt.

 

Detta rusket va jag ute och gick i igår kväll..Burr

Du tar över min hjärna

Du tar över min kropp

Jag kan inte minnas

Den tid jag kände hopp

/Minna

Permalink Dagens Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Elin

Men vännen! Klart du är nervös inför alla jobbiga besök.

Hon borde verkligen engagera sig nu, hon har ju erfarenhet som faktiskt kan vara till nytta. Men du borde få träffa någon som kan stötta dig och peppa dig att utmana äs. Ge honom stryk så han flyger långt långt iväg.

Exakt så. Det finns alltid någon annan som man vet lever i samma helvete. Och jag vet att det hjälpt mig att läsa bloggar där man peppar varandra att klara av måltid efter måltid och behålla den varje gång och det finns någon som sitter med samma tankar och samma ångest som förstår och som kanske har lite nytta av att se att det går att kämpa och stå emot.

Jo vi har bra kontakt. Särskilt jag och mamma. Utan mamma skulle jag ligga kvar i sängen än. Jag skulle aldrig klarat att gå klart gymnasiet utan henne, även om jag läste ett tag extra än de andra i klassen. Skulle aldrig komma iväg till psykologen, skulle aldrig äta flera gånger om dagen (de dagar då jag gör det, vilket tyvärr inte är nu. dumt)

Jo julen blir blandad, utan farfar känns det alltid halvt, men det är några år sedan så det blir bättre för varje år. men med tanke på mina matvanor nu, och självskadandet så kan det bli svårt att vara på topp. tänk om jag förstör alltihop? i år igen?

Du då, julen?

Vad betyder dumt? Finns det ingen hjälp som han skulle kunnas tänka ta emot? Eller är det lite manlig stolthet med i allt? :S

Tänker på dig här borta.

2010-11-29 @ 16:31:43
URL: http://uturanorexin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback