stolenmoments

Ett litet leende

2010-11-30 @ 17:09:23

Komplimanger??

Förmiddagen har varit positiv. Kul, inte ofta. Men när jag gör något, jobbar, måste jag ALLTID prestera till max. Jag hatar när saker och ting blir slarviga och jag vill framstå som bra och att jag gör ett bra jobb. Och det va exakt det jag fick höra idag, att jag gjorde ett bra jobb. Trotts att jag hade sprängande huvudvärk (som jag såklart inte visade). Men något jag alltid har haft svårt för ar att just ta emot komplimanger, jag tycker själv alltid att jag kunde gjort bättre ifrån mig. Kanske för att jag hela mitt liv har fått höra hur dålig, ful, äcklig, lat jag har varit trotts att det är jag som skött mycket hemma.

Men nu ska jag verkligen försöka ta till mig detta. För visst, innerst inne blir man glad att få höra hur duktig man har varit trotts att man inte tycker det just då. Och visst tänker man gång på gång att dom bara säger så för att va snälla och att dom egentligen inte menar de. Dumma tankar.


”för att jag har ett skitstort huvud och mamma vetdu det bästa sättet att fylla ett skitstort huvud på är att göra det desperat med så mycket skit som möjligt så att när jag landar efter fallet genom splittrorna skärvor av insikten att jag nog inte riktigt blev det du ville att jag skulle bli så blir det lite mjukare.”

 

/Minna

Permalink Dagens Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback