stolenmoments

Vitt som socker

2010-12-04 @ 10:33:34

Snart promenad.

Jag ska snart ut i den gnistrande snön. Idag är det helt underbart väder här. Mycket snö, isande kallt men solen skiner. Allt gnistrar och vinterkännslan sprider sig.  Dock kanske den kom lite för tidigt. Det kommer bli en lång vinter.

Tandläkaren gick skit. Hemskt, riktigt hemskt. Här om dagen fick jag åka in akut till folktandvården för att jag hade sådana smärtor. Jag hade bitit i en sten. En sten som fanns i min sallad som jag hade köppt. SJUKT. Jag kom in helt skakandes. Va så jävulskt rädd. Fick en ung manlig tandläkare (typiskt). Han kollade, tog två röntgenplåtar och allt tog ca:10min. Nä, jag ser inget fel sa han. VA, sa jag. Okej, något fel måste det nog va eftersom jag har så ont. Nepp.

Fick åka hem. Jag har haft så ont att jag inte har velat leva, tagit extra sömntabletter även på dagarna för att försöka sova bort smärtan. Så igår åkte jag till min mammas tandläkare. Mamma vet att jag hatar tandläkare men övertalade mig om att hon va den bästa hon någonsin hade träffat, att hon är både pedagogisk och psykologisk. Ja, det är ju exakt vad jag behöver tänkte jag. Så igår åkte jag dit.
Kommer in. Kännslan är inte alls så hemsk som jag trodde. Stället va mysigt men julpynt, musik m.m. Personalen va endast kvinnor (gillas av mig) och dom pratade med mig på ett bra sett.

Dom såg att jag va nervös, kände att jag skakade en aning och att jag va helt vit i ansiktet. Läkaren klappade mig på armen och frågade om det va okej. Hur snällt är inte de?
Fick fylla i papper. Hatar de. Om hur man mår, har för broblem, allergier, mediciner m.m.
Blev en lång lista även om jag inte fyller i vissa saker som jag kanske borde.

Vilket fall så såg hon direkt att jag hade en spricka i tanden. Hon fick lägga jättemycket bedövning och i detta läget va det första gången på en vecka jag inte hade ont. Det va en helt underbart. Men hon fick borra. Sprickan måste bort. Så hon fick lägga något provisoriskt. Det är inte säkert att detta kommer hjälpa och då måste man typ rotfylla. HJÄLP!!!!!!

Men på folktandvården betalade jag 890kr FÖR 10 FUCKING MINUTER och ingen hjälp och här betalade jag 850kr för allt de hon gjorde. HUR SJUKT ÄR INTE DE.
Borde kräva pengarna tillbaka från folktandvården.

Men nu har jag satikens ont igen. Trotts whay too much pills har jag sjukt ont och har vaknat flera gånger i natt.
Men men, vi får se om jag orkar leva såhär.

Nu ska jag ut i snön. Fota lite kanske. kommer nog ett smakprov sen ;)
Puss på er alla

/Minna

Permalink Dagens Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback