stolenmoments

Kommer ni ihåg när man va liten?

2010-12-13 @ 06:48:12

Tiden förändras.

Jag mins när jag fick vara lucia. Med mitt långa gyllenblonda hår som mamma hade flätat dagen innan, då blev jag som en liten lucia. Det va så spännande. Pirrade alltid lite extra i magen när vi skulle sjunga i kyrkan, ålderdomshem och skolor.  Men det va tider de. Mamma va alltid och kollade men inte pappa, ALDRIG. Men då brydde jag mig inte. Han va aldrig hemma ändå och han va ju aldrig riktigt snäll.

Så idag ska jag ytterligare iväg och kolla på ett litet luciatåg. Det blir lussebullar, pepparkakor och andra gosaker och kaffe såklart. Men vid 7 PÅ MORGONEN. HMM… Näe, högst en pepparkaka för mig och så brukar dom ha frukt så då blir det en clementin. Det får bli min frukost idag.

 

 

Sen efter de ska jag hämta en vän. Vi ska och träna på gymmet. Första gången jag tränar sen min lilla ”olycka” förra sön/mån. Hjärtat har inte riktigt velat följa med som jag vill men nu ska det testas. Hoppas hoppas hoppas på bra resultat. :)

Hoppas ni ser några gulliga lucior idag eller får ni se på TV4 där sjunger dom för fullt. Fint.

/Minna

Permalink Dagens Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback